Aj keď tému, ktorú si dnes preberieme nemožno zaradiť do oblasti oprávnenia štandardného používateľa (prístup k funkcii má skôr správca systému, resp. konzultant), je určité vhodné vedieť, že ak vznikne problém so zablokovaním účtu používateľa v systéme, riešenie je rozhodne k dispozícii.
Asi netreba nikomu vysvetľovať, čo to znamená zablokovať si prístup do systému – viacnásobné zadanie nesprávneho hesla pri prihlasovaní do systému SAP a je to hotové 🙂 .
Dnes si popíšeme spôsob pre odblokovanie prístupu používateľa.
Ako som už v úvode článku napísal, v každej firme sa vždy nájde niekto, kto má také používateľské oprávnenie, aby mohol v prípade potreby odblokovať používateľovi jeho prístup do systému.
Samotné odblokovanie prístupu pritom nie je komplikované a v podstate ani veľmi časovo náročné.
Po spustení transakcie SU01 (použitie „podobnej“ transakcie a to SU3, ktorá je ale dostupná pre štandardného používateľa, bolo popísané v článku Základné nastavenie profilu používateľa), ktorá sa používa pre vytvorenie a údržbu profilu ľubovoľného používateľa, sa zobrazí úvodná obrazovka:
Následne je to v podstate už jednoduché.
Do poľa Užívateľ je potrebné napísať SAP meno používateľa a potom kliknúť na ikonu..
.. funkciou tejto ikony je odblokovanie používateľa v systéme, alebo ak nie je aktuálne používateľ zablokovaný, tak ho je možné na základe požiadavky zablokovať.
Na záver len doplním, že v prípade požiadavky na odblokovanie alebo zablokovanie väčšieho počtu používateľov, uvedené riešenie nie je vhodné hlavne z časových dôvodov, ale to by bola téma už mimo aktuálne zameranie týchto internetových stránok.
Zaujal Vás článok? Zvážte možnosť jeho zdieľania na sociálnych sieťach alebo dajte mi vedieť Váš názor resp. pripomienky k tomuto článku a to odoslaním správy cez formulár, alebo priamo na e-mailovú adresu info@saperp.sk.