sap hlasenie

Systémové hlásenie

Dnes sa pozrieme na systémové hlásenie, s ktorým ste sa už pravdepodobne stretli pri práci v systéme.

Tak napríklad..

Prihlásite sa do systému a zobrazí sa Vám okno s informáciou, že v čase od 8:00 do 10:00 bude z dôvodu XYZ plánovaná odstávka systému SAP alebo v systéme prišlo k dôležitej zmene, prípadne aktualizácii.

Jednoducho pred vykonaním niektorých činností, je najlepšou praxou oznámiť používateľom, že systém nebude k dispozícii počas určitej doby a teda aby sa na základe tejto informácie v rámci svojich pracovných povinností mohli na odstávku systému používatelia aj pripraviť. V iných prípadoch to môže byť zase napríklad oznam, že bola vykonaná zmena v účtovnom období, prianie k vianočným sviatkom a podobne.

V tomto článku si priblížime to, čo sa skrýva za vytvorením systémového hlásenia, presnejšie ide o nastavenie systémovej správy administrátorom, ktorú vytvorí v transakcii SM02.

A ako sa také hlásenie vytvára?

Po spustení transakcie SM02 sa zobrazí okno..

sap sprava hlasenie

.. so zoznamom vytvorených hlásení. Ak zatiaľ neboli vytvorené žiadne hlásenia, systém bude len informovať administrátora, že zoznam hlásení neobsahuje žiadne dáta.

Založiť nové systémové hlásenie je celkom jednoduché.

V nástrojovej lište transakcie SM02 klik na druhú ikonu zľava..

sap novy

.. pre vytvorenie hlásenia (ak ale na túto funkciu nemá používateľ oprávnenie, potom mu systém v stavovom riadku vypíše informáciu „Administrácia systémových hlásení nepovolená, nemáte oprávnenie“) a následne sa zobrazí dialógové okno, v ktorom môže administrátor napísať správu pre používateľov.

sap hlasenie

A teraz krátky popis k zápisu informácií, resp. nastaveniu v tomto okne.

1/ V hornej časti okna do prázdnych riadkov treba napísať text systémového hlásenia, ktoré bude po aktivácii používateľom zobrazené

2/ Ďalej je potrebné zapísať názov servera, číslo klienta a tiež zadať aj označenie pre jazyk, v ktorom bude správa uverejnená

3/ Nakoniec bude potrebné ešte nastaviť dátum a čas pre expiráciu (t.j. po tomto termíne už hlásenie nebude pre používateľov viditeľné) správy a súčasne aj dátum, pre samotné vymazanie zadanej správy

V prípade, ak vytvorené systémové hlásenie by chcel administrátor vymazať skôr, môže tak kedykoľvek urobiť a to tak, že v zozname vytvorených hlásení označí požadované hlásenie a kliknutím na ikonu..

sap ikona

.. vybrané systémové hlásenie vymaže (systém potom len informuje administrátora ohľadne potvrdenia požiadavky pre vymazanie hlásenia).


Zaujal Vás článok? 

Zvážte možnosť jeho zdieľania na sociálnych sieťach alebo dajte mi vedieť Váš názor resp. pripomienky k tomuto článku a to odoslaním správy cez formulár, alebo priamo na e-mailovú adresu info@saperp.sk.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *